top of page

Letošní zima v Kyrgoši


Suusamir (Suus lodge), Kyrgyzstán

Už jsem 3 týdny v kyrgyzských horách. A po 3 týdnech konečně sám. Téměř sám. Jsem v horský ubytovně Suus lodge, s místním šéfíkem (Azret), co si to tady se svým tatínkem vybudovali před 3 lety. Včera mi odjela 2.partička Čechů. Azredovi odjeli včera večer poslední 4 frírajdeři z Anglie. Dnes ráno mu odjeli zaměstnanci i rodina na oddych do Biškeku. Zbyli jsme tu ve třech. Jen údržbář, Azret a já.

Začínám plánovat blížící se etapu Asie 5. Bude to cesta přes rozlehlé hory. Těším se. Je toho tolik k vidění na cestě...

Před tím mě ještě čeká příprava motorky, vyřízení formalit a víz, nějaká ta naplánovaná setkání v Biškeku (MTS školka, CS krajané, motorkáři...) a projížďka po okolí. Dolu z hor sjedu asi za týden. V Biškeku nejspíš počkám do 11.3., kdy přiletí 3.partička z Prahy... Jestli mi přivezou nový snowbič? Ten svůj jsem zlomil...

Mezitím tady v Suusamiru dám ještě pár frírajdů na některých z Azredových prken. Je tu několik desítek tratí na freeride! Azret mi nobídnul job, jako pomocnej guide po místních kopcích. Pozítří přijede na 2 dny jeden Němec, ve čtvrtek 7 Holanďanů a v neděli 4 Francouzi. S Azredem jsem si plácnul. Pomůžu mu za bydlení, stravu, sněžnej skůtr k dispozici a autoškolu s rolbou k tomu. Navíc jsem nabídl, že něco uvařím, když tu není personál. Hned mě napadnul indickej čočkovej dhál a spaghetti al pomodoro. A já si konečně dám vegetariánský jídlo podle svého gusta!

Jsou tu právě 4h odpoledne, možná vyjedem na sněžným skůtru ještě něco nafotit, nebo si sólově vyšlápnu na sun set freeride... Tolik z běžného dne cestovatele.

Fotogalerie z minulých 3 týdnů v horách s partičkama kluků a holky z Česka jsou k rozkliknutí zde:

Za 3 týdny v kyrgyzských horách jsem projel Karakol a okolí, ledovec Sujok, Žirgalan a Suusamir. Videa najdeš tady:

Karakol:

Ledovec Sujok:

Žirgalan na skůtrech:

bottom of page